UPM luovuttaa 40 000 kasvosuojainta opiskelijoille

Lehdistötiedote 10.9.2020 11.30 EEST

UPM tukee suomalaisia korkeakouluja tarjoamalla 40 000 kasvosuojainta opetuskäyttöön osana yhtiön Biofore Share and Care -ohjelmaa. Kasvosuojaimet annetaan Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan opiskelijoille, Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoululle, Åbo Akademin luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunnalle sekä Lappeenrannan teknillisen yliopiston kemiantekniikan opiskelijoille.

"UPM:n Share and Care -ohjelman kautta tuemme eri sidosryhmiämme, jotta korona-arki olisi mahdollisimman turvallista. Opiskelijat ovat meille tärkeitä, ja vuorovaikutus on olennainen osa oppimista. Kasvosuojaimista on ollut eri tahoilla pulaa, kun niiden tarve eri aloilla on moninkertaistunut. Sen vuoksi olemme kesän aikana jakaneet 500 000 kirurgista suojainta keskeisille sidosryhmillemme eri puolilla maailmaa. Esimerkiksi opintojaan aloitteleville ja laboratoriokursseja suorittaville turvallinen lähiopetus on etäopintojen lomassa tärkeää ja suojaimet ovat epäilemättä siinä avuksi", sanoo UPM:n sidosryhmäsuhdejohtaja Pirkko Harrela.

UPM on ollut aktiivisesti mukana kasvosuojainten hankinnassa pandemian aikana. Olemme pyrkineet varmistamaan suojainten riittävyyden omalle henkilöstölle sekä toimipisteissämme työskenteleville urakoitsijoille ja vierailijoille. Olemme myös tarjonneet yrityksemme hankinta-asiantuntijoiden osaamista yleishyödyllisiin tarkoituksiin korvauksetta. Kesän aikana UPM tarjosi kaikille tehdaspaikkakunnille mahdollisuuden jakaa kasvosuojaimia sopivaksi katsomalleen paikalliselle toimijalle, kuten kotihoidolle tai terveyskeskuksille. Suojaimet ovat EN standardin mukaisia Type I -tuotteita.

df687c2c-af33-4292-8b8d-ff7e19525520

Kuvassa vasemmalta: Yhteyspäällikkö Suvipäivikki Mikola, Helsingin yliopisto, Ritva Toivonen, kansleri Kaarle Hämeri, Helsingin yliopisto, Pirkko Harrela ja johtaja Sauli Brander, UPM Metsä

”Lämmin kiitos UPM:lle tuesta, josta olemme koko tiedekunnassa todella ilahtuneita”, kommentoi Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaani Ritva Toivonen. ”Tiedekunnan opetuksessa laboratorio-opetus sekä kenttäkurssit metsissä, pelloilla ja soilla ovat aivan keskeisiä opiskelijoiden oppimiselle, eikä niitä voida etäopetuksella korvata. Pyrimme varmistamaan, että välttämätön lähiopetus sekä tutkimustyö voidaan toteuttaa turvallisesti myös poikkeustilanteessa ja siksi käytämmekin kasvomaskeja, joita kuluu keskimäärin 160 päivässä”.

UPM on mukana monissa yhteisöhankkeissa, jotka tukevat kestävää kehitystä ja edistävät meitä ympäröivien yhteisöjen taloudellista ja henkistä hyvinvointia. Nämä hankkeet koordinoidaan osana yhtiön Biofore Share and Care -ohjelmaa. Ohjelman kautta tekemämme lahjoitukset, sponsoroinnit sekä pro bono -vapaaehtoistyö ovat kevään aikana edistäneet yhteistä hyvää monin eri tavoin sekä kansallisesti että paikallisesti. Paljon on jo tapahtunut ja arvokas työ jatkuu.

Lisätietoja antaa:
Kaisa Vainikka, päällikkö, sosiaalinen vastuullisuus, UPM, puh. 0400 382 843

Lue lisää: Paikallista yhteistyötä Covid -19 pandemian aikana

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 700 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,2 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils