UPM haastaa Slushin startup-yritykset katsomaan metsää uudessa valossa

Lehdistötiedote 11.11.2015 10.00 EET

(UPM, Helsinki, 11.11.2015 klo 10.00 EET) UPM:n Biofore-strategia perustuu uusiutuvan puubiomassan monipuoliseen käyttöön. Bio- ja kiertotalous ovat tärkeitä aiheita tämän vuoden Slush-tapahtumassa, jonka pääyhteistyökumppaneihin UPM kuuluu. Slush on maailman johtava kasvuyritystapahtuma, jossa startup- ja teknologiayritykset kohtaavat ja luovat uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

"UPM kehittää aktiivisesti bio- ja kiertotalousmalliin perustuvia ratkaisuja, joihin kuuluu arvon ja materiaalien kierrätys sekä lisäarvon luominen palveluiden ja älykkäiden toimintojen avulla. Lisäksi etsimme jatkuvasti uusia tapoja korvata fossiilipohjaisia materiaaleja uusiutuvilla. Etsimme kumppaneita avuksi kiertotalouteen perustuvien ratkaisujen ja asiakasystävällisten digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä sekä ydinpatentteihin kuulumattomien patenttiemme ja teollisen internetin hyödyntämisessä. Uskomme, että yhteistyö näillä alueilla tarjoaa startup-yrityksille hyviä kasvumahdollisuuksia", sanoo UPM:n teknologiajohtaja Jyrki Ovaska.

"Slushiin osallistuminen on tärkeää UPM:n kaltaisille suurille yhtiöille myös siksi, että näemme, mitä startup-yritysten keskuudessa tapahtuu", Ovaska jatkaa.

UPM osallistuu keskiviikkona Slushin biomateriaaleja käsittelevään ohjelmaan puhujana ja isännöi pyöreän pöydän keskustelua aiheesta. Torstaina UPM osallistuu Slushin Corporate pitching -osioon ja Sitran isännöimään Slush Evening for Circular and Clean Solutions -iltatapahtumaan.

UPM esittelee Slushissa kolme konkreettista haastetta.

-Kiertotaloushaaste - Metsäteollisuuden sivuvirtojen hyödyntäminen on yksi kiertotalouden lupaavimmista mahdollisuuksista uuden liiketoiminnan luomiseksi. Tavoitteemme on vähentää jätettä ja kehittää uusia ratkaisuja kaikissa liiketoiminnoissamme. Haastamme startup-yritykset kehittämään uusia ideoita sellun- ja paperinvalmistuksessa syntyvän lietteen, tuhkan ja erityisesti hukkalämmön hyödyntämiseksi.

-"Use the forest" -haaste - UPM:n Puunhankinta ja metsätalous -organisaatio esittää konkreettisen haasteen sovelluskehittäjille: etsimme startup-yrityksiä kehittämään uuden sukupolven metsänomistajille tarkoitettuja innovatiivisia mobiiliratkaisuja, jotka uudistavat perinteisiä metsänhoitoon liittyviä ajattelu- ja viestintämalleja.

-"Spot the species" -haaste - UPM etsii myös mobiilipelien kehittäjiä yhdessä Suomen Partiolaisten kanssa. Haluamme luoda mobiilipelin, joka motivoi lapsia ja nuoria tutustumaan metsiin ja näkemään niiden tarjoamat mahdollisuudet uudessa valossa.

Sivuvirtahaasteen yhteyshenkilö: Esa Laurinsilta, Johtaja, Strategiset kumppanuudet, Teknologia, puh. +358 (0)40 821 0350

UPM Puunhankinta ja metsätalous -haasteiden yhteyshenkilö ("Use the Forest" ja "Spot the Species") Paula Savonen, Markkinointi- ja asiakastukipäällikkö, Puunhankinta ja metsätalous, UPM, puh. +358 (0)400 343 851

Onko sinulla yhteistyöehdotus UPM:lle? Ota meihin yhteyttä, mene osoitteeseen www.upm.fi/yhteistyo tai tule tapaamaan meitä Slushissa!

Lisätietoja antavat:

Kuule uutisista ensimmäisenä - seuraa päivityksiämme sosiaalisessa mediassa.

www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal
www.linkedin.com/company/upm-kymmene

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi