Tomi Sederholm UPM:n talousjohtajaksi

Sijoittajauutinen 2.11.2023 13.00 EET

Tomi Sederholm on nimitetty UPM:n talousjohtajaksi 1.12.2023 alkaen, vastuualueenaan yhtiön taloushallinto ja business control -organisaatiot. Hän raportoi UPM:n talous- ja rahoitusjohtaja Tapio Korpeiselle ja hänen toimipaikkanaan on Helsinki.

Tomi Sederholm on ollut UPM:n palveluksessa vuodesta 2008, ja hän toimii tällä hetkellä UPM Fibers -liiketoiminta-alueen talousjohtajana. Aiemmin hänen vastuullaan on ollut UPM Energyn strategia ja taloushallinto. Hän on myös Pohjolan Voima Oyj:n hallituksen tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja.

Tomi Sederholm on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, minkä lisäksi hän on osallistunut johtamisen koulutusohjelmiin Harvard Business Schoolissa ja Singularity Universityssä.

ma-pe klo 9–16

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 200 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 11,7 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää X | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils