Valtaosa UPM:n toimihenkilöistä Suomessa töissä lakosta huolimatta

Lehdistötiedote 3.1.2022 16.30 EET

UPM:n toimihenkilöiden työehtojen järjestämistapa muuttui vuoden 2022 alusta ja ne on nyt järjestetty samaan tapaan kuin ylemmillä toimihenkilöillä. Aiempi paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimus Metsäteollisuus ry:n ja Ammattiliitto Pron välillä päättyi vuoden 2021 lopussa. Ammattiliitto Pro ei ole hyväksynyt muutosta ja julisti jäsenistönsä lakkoon UPM:ssä 1.1.2022 alkaen.

”UPM:n toimihenkilöt vaikuttavat suhtautuneen asiaan rauhallisesti ja valtaosa heistä on saapunut töihin normaalisti. Tilanne vaihtelee paikkakunnittain ja toiminnoittain”, UPM:n työmarkkinajohtaja Jyrki Hollmén sanoo.

”On hienoa, että toimihenkilömme osoittavat sitoutumista niin työhönsä kuin työnantajaansa. Meille on tärkeää, että olemme jatkossakin hyvä ja houkutteleva työnantaja”, hän jatkaa.

UPM:llä on Suomessa tällä hetkellä noin 1000 toimihenkilöä. UPM:llä toimihenkilötehtävät ovat monipuolisia asiantuntija- ja esimiestehtäviä.

Lisätietoja antaa:
Jyrki Hollmén, työmarkkinajohtaja, UPM, puh. 02041 50051

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 8,6 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils