UPM myy Kaipolan paperitehdasalueen

Lehdistötiedote 18.10.2021 14.00 EEST

UPM on myynyt Kaipolan tehdasalueen Kaipola Green Port Oy:lle. Kaipola Green Port on kiinteistökehitysyhtiö, jonka taustalla on suomalaisia yksityishenkilöitä.

Kaupassa myydään kiinteistö, eikä sen mukana siirry henkilöstöä. Kaipola Green Port suunnittelee tehdasalueen kehittämistä tuotannolliseen toimintaan sekä teollisen logistiikkatoiminnan tarpeisiin. UPM lopetti Jämsän Kaipolassa sijaitsevan Kaipolan paperitehtaan tuotannon pysyvästi alkuvuonna 2021.

Kaipolan lisäksi UPM on myynyt viimeisen vuoden aikana Säynätsalon vaneritehtaan alueen Jyväskylässä, Shottonin tehtaan Walesissa sekä Chapellen tehtaan Ranskassa.

“Kaipolan alueella päästään nyt kehittämään toimintaa uusista lähtökohdista. Tehdasalueella on erinomainen infrastruktuuri ja monia mahdollisuuksia ammattimaiselle kiinteistökehitystoiminnalle”, sanoo UPM:n kiinteistöjohtaja Hannu Havanka.

Lisätietoja antavat:
Martti Inkovaara, Kaipola Green Port, puh. 040 54 77 985, info@greenport.fi
Hannu Havanka, kiinteistöjohtaja, UPM, puh. 050 375 2646

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 8,6 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils