UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen jatkaa tehtävässään toistaiseksi

Pörssitiedote 24.10.2019 10.30 EEST

UPM-Kymmene Oyj              Pörssitiedote (Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus)       24.10.2019 klo 10.30 EET

UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen jatkaa tehtävässään toistaiseksi

UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen pyynnöstä Jussi Pesonen jatkaa yhtiön toimitusjohtajana toistaiseksi. Toimitusjohtajasopimuksensa mukaan hän olisi ollut oikeutettu jäämään eläkkeelle täyttäessään 60 vuotta marraskuussa 2020.

Jussi Pesonen on ilmoittanut hallitukselle, että hän ei ole käytettävissä uudelleenvalintaan UPM:n hallituksen jäseneksi keväällä 2020 pidettävässä varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Hän on toiminut UPM-Kymmene Oyj:n toimitusjohtajana vuodesta 2004 ja hallituksen jäsenenä vuodesta 2007.

Lisätietoja:
UPM, Mediasuhteet, puh. +358 (0) 40 588 3284

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela
Johtaja, Sidosryhmäsuhteet

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Yhtiössämme työskentelee noin 19 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils