UPM Forest Life tarjoaa uuden, virtuaalisen metsäkokemuksen

Lehdistötiedote 26.9.2019 13.00 EEST

UPM:n uusi Forest Life tarjoaa ainutlaatuisen tavan tutustua suomalaisiin metsiin ja niiden moniin arvoihin. Uutta teknologiaa hyödyntävä teos vie käyttäjänsä metsään ja kertoo samalla metsien kestävästä käytöstä ja hoidosta käytännössä.

Kestävästi hoidetut metsät ovat tulevaisuutemme. Ne ylläpitävät luonnon monimuotoisuutta ja sitovat hiiltä. Lisäksi metsät tarjoavat toimeentulon sadoille tuhansille suomalaisille, ja kestävästi hoidetuista metsistä hankitulla puulla korvataan fossiilisista raaka-aineista tehtyjä tuotteita. UPM Forest Life johdattaa kävijänsä virtuaaliselle metsäretkelle, jonka aikana voi saada tietoa niin metsien monimuotoisuudesta kuin metsänhoidon nykykäytännöistä Suomessa.

Teos esittelee kattavasti suomalaista metsäympäristöä: sen avulla voi tutustua laajasti metsiin sekä satoihin eri kasvi- ja eläinlajehin, oppia metsien merkityksestä ilmastonmuutoksen hillinnässä sekä nähdä, kun metsänhoidon ammattilaiset hoitavat metsiä käytännössä aina puun istutuksesta puunkorjuuseen.

”UPM Forest Life tuo metsäkokemuksen kaikkien ulottuville. Maailman mittakaavassa suomalainen metsätalous on erinomainen esimerkki siitä, miten metsiä voidaan kasvattaa ja käyttää kestävästi. Metsiemme puuvarat ovat kasvaneet valtavasti viimeisen 50 vuoden aikana. Samalla myös teknologia ja luonnon huomioiminen kaikissa metsätalouden toimenpiteissä on kehittynyt merkittävästi. Haluamme, että jokainen, jolla on käytössään tietokone tai mobiililaite, voi tutustua suomalaisiin metsiin ja vastuulliseen metsätalouteen”, sanoo UPM Metsän johtaja Sauli Brander.

UPM Forest Life avautuu käyttäjilleen suomeksi osoitteessa upmforestlife.com/fi. Käyttäjä voi valita kieleksi myös englannin. Sivusto toimii parhaiten seuraavilla internetselaimilla: Edge, Chrome ja Safari.

Sami Oksa, sidosryhmäsuhdejohtaja, UPM Metsä, puh. 040 560 3474

UPM Metsä
UPM Metsä eli puunhankinta ja metsätalous hankkii puuraaka-aineen UPM:n tuotantolaitoksille Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. Suuri osa puusta hankitaan suomalaisilta yksityismetsänomistajilta. Puukaupan lisäksi tarjoamme metsänomistajille laajan valikoiman metsäomaisuuden hoitoon ja metsän omistamiseen liittyviä palveluja. Haluamme ylläpitää metsien hyvinvointia ja auttaa asiakkaitamme tekemään oikeat ratkaisut metsänhoidossa ja metsänuudistamisessa. www.upmmetsa.fi

Seuraa UPM Metsää Twitter | Facebook | YouTube | Instagram