Jaakko Nikkilä nimitetty UPM Specialty Papers -liiketoiminnan johtajaksi ja UPM:n johtajiston jäseneksi

Pörssitiedote 27.6.2019 17.15 EEST

UPM-Kymmene Oyj                         Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus   27.6.2019 klo 16.15 EET

Jaakko Nikkilä on nimitetty UPM Specialty Papers -liiketoiminta-alueen johtajaksi 1. heinäkuuta 2019 alkaen. Samalla hänestä tulee UPM:n johtajiston jäsen. Hänen toimipaikkansa on Helsingissä ja hän raportoi toimitusjohtaja Jussi Pesoselle.

Jaakko Nikkilä vastaa tällä hetkellä UPM Specialty Papersin Euroopan ja Pohjois-Amerikan liiketoimintayksiköstä. Hän on toiminut nykyisessä tehtävässään vuodesta 2018. Ennen sitä hän vastasi viiden vuoden ajan UPM Specialty Papersin myynnistä APAC-alueella asemapaikkanaan Shanghai. Hän aloitti UPM:n palveluksessa 1995.

Jaakko Nikkilä on tuotantotalouden diplomi-insinööri Helsingin teknillisestä korkeakoulusta ja hänellä on eMBA-tutkinto Aalto-yliopistosta. Hän on 52-vuotias Suomen kansalainen.

"Jaakko tuntee UPM Specialty Papersin arvoketjun perinpohjaisesti. Hänellä on poikkeuksellisen laaja kokemus liiketoiminnasta Aasiassa. Tunnen hänet tiimipelaajana ja ihmisenä, joka vie asiat maaliin. UPM Specialty Papers on kiinnostavassa vaiheessa ja kasvuinvestoinnit Saksassa, Kiinassa ja Suomessa ovat edistyneet hyvin. Olen vakuuttunut, että Jaakko tuo osaamisellaan vahvan panoksen tämän kasvuvaiheen onnistumiseen", sanoo Pesonen.

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela
Johtaja, Sidosryhmäsuhteet

UPM Specialty Papers