UPM sulkee Blandinin paperikone 5:n vuoden loppuun mennessä

Sijoittajauutinen 20.12.2017 16.00 EET

(UPM, Helsinki, 20.12.2017 klo 16.00 EET) - UPM ilmoitti 24. lokakuuta suunnitelmastaan sulkea pysyvästi Blandinin tehtaan paperikone 5:n Minnesotassa, Yhdysvalloissa. Suunnitelman taustalla on Pohjois-Amerikan paperimarkkinan ylikapasiteetti. Prosessi on saatu päätökseen, ja paperikone 5 suljetaan pysyvästi viimeistään 30. joulukuuta 2017.

Koneen sulkeminen vähentää päällystettyjen aikakauslehtipapereiden vuosittaista tuotantokapasiteettia noin 128 000 tonnilla, ja sen vaikutukset kohdistuvat 148 positioon. Paperin tuotanto jatkuu Blandinin tehtaan jäljelle jäävällä paperikone 6:lla.

"UPM on sitoutunut paperiliiketoimintaan pitkällä tähtäimellä. Pystyäksemme turvaamaan liiketoiminnan taloudellisen vakauden meidän täytyy sopeuttaa tuotantokapasiteettiamme vastaamaan markkinoiden kehitykseen. Olemme pahoillamme toimenpiteiden vaikutuksista työntekijöihimme. Olemme sitoutuneet reiluun vuoropuheluun henkilöstön edustajien kanssa, jotta pystymme lieventämään sulkemisen vaikutuksia Blandinin tehtaan henkilöstöön", sanoo Ruud van den Berg, UPM Paper ENA:n Magazines, Merchants & Office -liiketoimintayksikön johtaja.

Lisätietoja aiheesta löytyy aiemmasta tiedotteestamme.

Lisätietoja antaa:
Joe Maher, tehtaanjohtaja, UPM Blandin, puh. +1 218 327 6398

UPM Paper ENA (Eurooppa ja Pohjois-Amerikka) on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n laadukkaat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Paper ENA:n pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

Biometsäteollisuuden edelläkävijänä rakennamme kestävää, innovaatiovetoista ja kiinnostavaa tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. UPM tarjoaa kestäviä ja turvallisia ratkaisuja kasvavaan maailmanlaajuiseen kulutukseen. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi