UPM:n Steyrermühlin vesivoimalaitoksien myynti Energie AG:lle on saatettu päätökseen

Sijoittajauutinen 1.8.2017 9.30 EEST

(UPM, Helsinki, 01.08.2017 klo 08:30 EET) - UPM on saanut päätökseen Steyrermühlin vesivoimalaitosten myynnin Energie AG:lle.  Ostaja on itävaltalainen, energiainfrastruktuuriin keskittynyt yhtiö. Kauppa saatettiin päätökseen 31.07.2017.

Kauppa julkistettiin maaliskuussa 2017.

Lisätietoja:
Rainer Häring, Länsi-Euroopan energiajohtaja, UPM Paper ENA, puh. +49 173 9001470
Michael Frostel MSc, Energie AG, Ylä-Itävalta, puh. +43 5 9000 3993
Wolfgang Denk MSc, Energie AG, Ylä-Itävalta, puh. +43 5 9000 3569

Paikallisia lisätietoja:
Ernst Spitzbart, tehtaanjohtaja, UPM Steyrermühl, puh. +43 7613 8900 359

Energie AG on Ylä-Itävallan johtava infrastruktuurikonserni. EAG toimii erikoistuneiden liiketoimintasegmenttiensä ja tytäryhtiöidensä kautta energia-, vesi- ja jätteenkäsittelysektoreilla Itävallassa ja ulkomailla. EAG tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman korkealaatuisia tuotteita ja palveluita.

UPM Paper ENA (Europe and North America) on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja tarjoten laajan paperivalikoiman sekä mainontaan ja julkaisuun että koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n laadukkaat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativimmat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Paper ENA:n pääkonttori on Saksassa, ja se työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA (Europe and North America) ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi