UPM lanseeraa uuden, edullisen ratkaisun ohkopaperimarkkinalle

Lehdistötiedote 22.6.2017 15.00 EEST

(UPM, Helsinki, 22. kesäkuuta 2017 klo 14.00 EET) - UPM on lanseerannut uuden ratkaisun ohkopaperin markkinalle. UPM EcoLite on alaa mullistava paperi, joka on suunniteltu erityisesti lääkkeiden pakkausselosteita, uskonnollista kirjallisuutta sekä käyttöoppaita ja -ohjeita painavien asiakkaiden tarpeisiin. Uusi paperi tuo UPM:n asiakkaille merkittäviä kustannussäästöjä tavallisesti käytettäviin papereihin verrattuna.

"Tuote on UPM:n Kaipolan tehtaan intensiivisen kehitystyön tulosta. Paperin nimi, UPM EcoLite, puhuu puolestaan: se ei ole vain ekologinen valinta vaan myös taloudellisesti kannattava vaihtoehto, jossa ei kuitenkaan tingitä lukukokemuksesta tai paperin taitto-ominaisuuksista", toteaa Joonas Järvinen, UPM Paper ENA:n kehityspäällikkö.

UPM EcoLite on tarjolla grammapainoissa 29, 32, 34 ja 38. Kevyempi paperi tarkoittaa pienempiä ympäristövaikutuksia, sillä sen tuotantoon ja kuljetukseen tarvitaan vähemmän raaka-aineita, vettä ja energiaa.

"Kevyiden papereiden kehittäminen on täydellinen esimerkki resurssitehokkuudesta, joka on vastuullisen toimintamme kulmakivi. Asiakkaamme saavat samankokoisen painopinta-alan pienemmällä raaka-ainemäärällä. Samaan aikaan tuotannon ja toimitusketjun ympäristövaikutukset pienenevät kokonaisuudessaan", Järvinen jatkaa.

UPM:n pitkäjänteinen työ yritysvastuun parissa on saanut viime vuosina huomiota useilta kansainvälisiltä tahoilta. Yhtiö on listattu metsä- ja paperiteollisuussektorin parhaaksi yritykseksi Dow Jonesin eurooppalaisessa kestävän kehityksen indeksissä (DJSI) viidettä kertaa peräkkäin. Tammikuussa 2016 UPM kutsuttiin ensimmäisenä metsäteollisuusyhtiönä YK:n Global Compact Lead -foorumin jäseneksi.

Lisätietoja uudesta paperista: www.upmpaper.com/ecolite

Lisätietoja:
Joonas Järvinen, Kehityspäällikkö, UPM Paper ENA
puh. +358 400 448 314, joonas.jarvinen@upm.com

ma-pe 9.00-16.00

UPM Paper ENA (Eurooppa ja Pohjois-Amerikka) on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n erinomaisesti toimivat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Paper ENA:n pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi
Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.com