UPM ja FSC® solmivat kansainvälisen kumppanuussopimuksen

Lehdistötiedote 17.5.2017 10.00 EEST

(UPM, Helsinki, 17.5.2017 klo 09.00 EET) - UPM ja Forest Stewardship Council® (FSC) ovat solmineet kansainvälisen strategisen kumppanuussopimuksen, jonka tavoitteena on edistää FSC:n markkina-asemaa metsänomistajia palvelevin keinoin sekä lisätä FSC-sertifioidun puun tarjontaa. Sopimus allekirjoitettiin FSC:n kansainvälisessä jäsentapaamisessa Karkkilassa 16.5.2017.

UPM on tehnyt aktiivista yhteistyötä FSC:n kanssa useiden vuosien ajan sekä Suomessa että kansainvälisesti. Yhtiö on ollut mukana kehittämässä FSC-sertifiointia parantaakseen sen soveltuvuutta suomalaiseen yksityismetsänomistajarakenteeseen. Kehitystyö jatkuu strategisen kumppanuuden myötä.

"Kumppanuussopimus vahvistaa yhteistyötämme UPM:n kanssa. Vahvat suhteet paperi- ja metsäteollisuuden vastuullisiin edelläkävijöihin ovat tärkeitä, sillä yhdessä pystymme edistämään FSC-sertifiointia maailmanlaajuisesti. Jaamme näkemyksen FSC:n merkityksestä kaikille toimijoille arvoketjussa metsänomistajista kuluttajiin. UPM ja FSC ovat myös samaa mieltä vastuullisen metsänhoidon ja puun käytön tärkeydestä biotaloudessa", FSC:n pääjohtaja Kim Carstensen toteaa.

"UPM:n asiakkaiden kiinnostus yhtiön ympäristösuorituskykyä ja toiminnan kestävyyttä kohtaan on kasvussa. Kolmannen osapuolen vahvistamat sertifikaatit tarjoavat heille hyödyllistä tietoa UPM:n tuotteiden vastuullisuudesta", UPM Biorefining -liiketoiminta-alueen johtaja Heikki Vappula sanoo.

"Kansainvälinen kumppanuus on luonteva jatko UPM:n Biofore-strategialle ja yhteistyöllemme FSC:n kanssa. FSC-sertifiointi on erinomainen tapa edistää vastuullista metsätaloutta. Yhteinen tavoitteemme on laajentaa metsien FSC-sertifiointia sekä kehittää UPM:n metsätaloutta ja ryhmäsertifiointiratkaisuja palvelemaan suomalaisia pienmetsänomistajia", Vappula jatkaa.

UPM perusti vuonna 2012 FSC-ryhmäsertifikaatin (FSC C 109750) edistääkseen suomalaisten yksityismetsien sertifiointia. Vuoden 2016 loppuun mennessä siihen oli liitetty noin 300 000 hehtaaria yksityismetsiä.

Lisätietoja antavat:
Sauli Brander, UPM, metsäjohtaja, puh. 040 567 4155
Anniina Kostilainen, FSC Suomi, pääsihteeri, puh. 045 801 4333

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.fi

FSC eli Forest Stewardship Council® (Hyvän metsänhoidon neuvosto) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon ja avoin jäsenjärjestö, joka on sitoutunut sertifioinnin kautta edistämään vastuullista metsien käyttöä. FSC perustettiin vuonna 1994. FSC-sertifioitua metsämaata on yhteensä yli 190 miljoonaa hehtaaria yli 80 maassa. Suomessa FSC-sertifioituja hehtaareita on noin 1,5 miljoonaa hehtaaria. FSC:n keskustoimisto sijaitsee Bonnissa, Saksassa. FSC-verkostoon kuuluu yli 30 kansallista toimistoa. www.fi.fsc.org