UPM Tervasaari suunnittelee toiminnan sopeuttamista muuttuvaan tehdasympäristöön

Lehdistötiedote 7.3.2016 10.00 EET

​(UPM Tervasaari, Valkeakoski, 07.03.2016 klo 10:00 EET) – UPM Tervasaari suunnittelee  toiminnan sopeuttamista muuttuvaan tehdasympäristöön. Tervasaaren tehdasalueella Valkeakoskella vuokralaisena toimiva BillerudKorsnäs AB ilmoitti viime vuoden lokakuussa paperituotannon (PK7) sulkemisesta. UPM on toimittanut BillerudKorsnäsille paperituotantoa tukevia palveluita. BillerudKorsnäsin toiminnan päättyessä Tervasaaren tehdasalueella, UPM suunnittelee mukauttavansa Tervasaaren toimintaa taatakseen tehtaan kahden tarran taustapaperia tuottavan paperikoneen kilpailukyvyn.

”BillerudKorsnäsin lopettaessa toimintansa suunnittelemme uudelleenjärjestelyjä ja käynnistämme niihin liittyvät yhteistoimintaneuvottelut.Tavoitteenamme on säilyä kilpailukykyisenä toimijana muuttuvassa toimintaympäristössä”, sanoo UPM Tervasaaren tehtaanjohtaja Jari Tamminen

Suunnitelmaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut alkavat 14.3.2016 ja ne koskevat koko UPM Tervasaaren henkilökuntaa. Mikäli kaikki toiminnan mukauttamiseen liittyvät suunnitelmat toteutuvat, henkilöstömäärä tehtaalla vähenisi noin 35 henkilöllä.

Tehtaanjohtaja Jari Tamminen, UPM Tervasaari
puh. 0204 1627 00,  040 5141 268, tavoitettavissa klo 11-14

UPM TERVASAARI
UPM:n Tervasaaren paperitehdas valmistaa tarran taustapaperia kahdella paperikoneella Valkeakoskella. Tehdas on maailman suurin tarrantaustapaperin tuottaja (PK 8 ja PK 5). Paperin tuotantokyky on 300 000 t/vuosi. Tehtaalla on henkilöstöä noin 340. Tehdasalueella toimii useita yrityksiä vuokralaisina.

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi