UPM Kymin sellutehtaan laajennuksen ylösajo on käynnistynyt hyvin

Lehdistötiedote 27.10.2015 12.00 EET

(UPM Kymi, Kouvola, 27.10.2015 klo 12.00) - UPM Kymin sellutehtaan laajennuksen ylösajo on käynnistynyt hyvin aikataulussaan. Keväällä 2014 alkaneessa UPM:n 160 miljoonan euron investointiprojektissa on jäljellä vielä viimeistelytöitä.

Uusi kuorimo käynnistyi kesäkuussa, kuitulinjojen modernisointi elokuussa ja suurin hankkeista, sellun kuivauskone elo-syyskuussa - lähes kuukauden etuajassa. Ylösajon aikainen selluntuotanto on ylittänyt odotukset. Lisäksi sellun laatuominaisuudet ovat aiempaa paremmat. Lisääntyneestä  energiatehokkuudesta ja toiminnan joustavuudesta hyötyy koko Kymin sellun- ja paperintuotannon tehdasintegraatti.

UPM investoi Kymin sellutehtaaseen vahvistaakseen asemaansa maailman sellumarkkinoiden kasvavilla loppukäyttöalueilla. Kymin vuosituotantokapasiteetti kasvaa 170 000 tonnilla 700 000 tonniin valkaistua havu- ja koivusellua. Kymi on tällä hetkellä yksi Suomen moderneimmista sellutehtaista.

Investoinnilla on positiivinen vaikutus työllisyyteen ja yritystoimintaan. Kymin lisääntyvä puunkäyttö tuo puunkorjuu- ja kuljetustyötä metsäalan ammattilaisille sekä kantorahatuloja metsänomistajille.

Lisätietoja antavat:
Tehtaanjohtaja Markku Laaksonen, UPM Kymi, puh. 0400 754 649, markku.o.laaksonen@upm.com
Projektinjohtaja Tero Ojala, UPM Kymi-700-projekti, puh. 040 7033817, tero.ojala@upm.com

Valokuvia UPM Kymin sellutehtaan investoinnista tämän linkin kautta.

KUTSU TOIMITUKSELLE
Toimituksenne edustajat ovat tervetulleita tutustumaan uusiin investointikohteisiimme Kymin sellutehtaalla keskiviikkona 28.10. klo 10.00 alkaen.

Tilaisuus alkaa projektin esittelyllä sellutehtaalla, nh Maisema (kokoontuminen pääportilla klo 10.00), minkä jälkeen on tehdaskierros ja lounas Koskelassa noin klo 12.

Ilmoittautuminen 27.10. klo 16 mennessä Irma Niemelle, puh. 040 5427006 tai irma.niemi@upm.com

Tervetuloa!

www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal
www.linkedin.com/company/upm-kymmene

UPM Sellu
UPM on yksi maailman johtavista pohjoisen havu- ja koivusellun sekä eukalyptussellun tuottajista. Sen asiakkaat toimivat eri puolilla maailmaa pääosin kasvavilla tuotealueilla, kuten pehmo- ja erikoispaperit sekä kartonki. Kattava myynnin ja teknisen asiakaspalvelun verkosto ulottuu lähelle asiakasta. Selluliiketoiminnan tuotanto koostuu neljästä modernista tehtaasta, joista kolme on Suomessa ja yksi Uruguayssa, sekä eukalyptusviljelmistä Uruguayssa. Selluliiketoiminnassa työskentelee noin 1,500 henkilöä. Sellutehtaiden vuosituotantokapasiteetti on Kymin investoinnin jälkeen 3,5 miljoonaa tonnia. Selluliiketoiminta on osa UPM Biorefining -liiketoiminta-aluetta. www.upmpulp.com

UPM Kymi
Kouvolassa, Kuusankoskella sijaitseva UPM Kymi on energiatehokas sellun, energian ja paperin tuotannon tehdasintegraatti, joka työllistää noin 650 henkilöä. Kymin tuotteita ovat valkaistu koivu- ja havusellu sekä päällystetty ja päällystämätön hienopaperi.

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi