UPM Tilhill myyty BSW Timber Groupille

Sijoittajauutinen 2.9.2015 11.00 EEST

(UPM, Helsinki, 2. syyskuuta klo 11:00 EET) – UPM on myynyt tytäryhtiönsä Tilhill Forestry Ltd:n koko osakekannan BSW Timber Ltd:lle. Kaupalla ei ole vaikutusta Tilhill Forestryn henkilöstön työsopimuksiin.

“Kaupasta huolimatta läheinen yhteistyömme Tilhillin kanssa jatkuu, ja yhtiö on sitoutunut toimittamaan puuta ja biomassaa UPM:n Isossa-Britanniassa sijaitseville Caledonianin ja Shottonin paperitehtaille”, sanoo Kurt Wurster, joka vastaa UPM Paper ENA:n keräyspaperin ja puun hankinnasta Keski-Euroopassa.

Jatkossa Tilhill Forestry keskittyy laadukkaaseen metsänhoitoon sekä turvallisen ja vakaan kotimaisen puun tarjontaan Isossa-Britanniassa.

“Tämä on jännittävä askel Tilhill Forestryn kehityksessä. Omistajavaihdos mahdollistaa yhtiön kasvun. Samalla pidämme kiinni ammattimaisesta metsänhoidon laadusta, jota metsänomistajat ovat tottuneet odottamaan Tilhilliltä”, sanoo George McRobbie, Tilhill Forestryn toimitusjohtaja.

Lisätietoja:
Kurt Wurster, Johtaja, Keski-Euroopan keräyspaperin ja puun hankinta, UPM Paper ENA,
puh. +49 8213 109464
George McRobbie, Toimitusjohtaja, Tilhill Forestry, puh. +44 1786 435000

Tiedoksi toimituksille:

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

Tilhill Forestry Ltd
Yhtiö on perustettu vuonna 1948, ja sen pääkonttori on Stirlingissä, Skotlannissa. Yhtiö tarjoaa metsänomistajille ja metsäsijoittajille täyden valikoiman neuvonta- ja urakointipalveluja maanlaajuisen toimistoverkostonsa kautta. Tilhill työllistää noin 200 henkilöä. www.tilhill.com

The BSW Group
BSW Timber on Ison-Britannian suurin sahatavaran toimittaja. Yhtiö on perustettu vuonna 1848. BSW:n sahat sijaitsevat eri puolilla Isoa-Britanniaa sekä Latvian Riiassa. Yhtiö työllistää 1000 henkilöä Isossa-Britanniassa ja Latviassa, ja sen liikevaihto ylittää 220 miljoonaa puntaa. www.bsw.co.uk

UPM, Media Desk

www.twitter.com/UPM_News