Norges Bankin omistus UPM:stä on ylittänyt 5 prosentin rajan

Liputusilmoitus 24.4.2015 17.15 EEST

UPM-Kymmene Oyj   Pörssitiedote   24.4.2015 klo 16.15

Norges Bankin omistus UPM:stä on ylittänyt 5 prosentin rajan

UPM-Kymmene Oyj on 24. huhtikuuta 2015 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Norges Bankin (The Central Bank of Norway) omistus UPM:stä on ylittänyt 5 prosentin rajan 23. huhtikuuta 2015 tapahtuneen osakelainauksen jälkeen, jossa Norges Bank on lainanantaja.

UPM:n saaman tiedon mukaan Norges Bankin omistus UPM:stä on noussut 25 645 625 osakkeesta 30 463 109 osakkeeseen, mikä vastaa 5,71 prosenttia UPM:n osake- ja äänimäärästä. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty UPM:n rekisteröityä kokonaisosake- ja äänimäärää 533 735 699.

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela
Johtaja, Sidosryhmäsuhteet

UPM, Media Desk