Voith Paper toimittaa tarramateriaalituotantolinjan UPM Changshun tehtaalle Kiinaan

Sijoittajauutinen 2.4.2014 13.15 EEST

(UPM, Helsinki, 2.4.2014, klo 13.15) – Voith Paper on valittu UPM Changshun tehtaalle Kiinaan rakennettavan tarramateriaalituotantolinjan toimittajaksi. Sopimus kattaa uuden tuotantolinjan pääkoneet ja jälkikäsittelylaitteet. Investointi vahvistaa UPM:n johtavaa asemaa tarramateriaalimarkkinoilla.

”Voithin teknologiaosaaminen ja kilpailukykyinen kokonaisratkaisu ratkaisivat päätöksenteossa. Olemme iloisia tulevasta projektiyhteistyöstä”, kertoo projektista vastaava johtaja Timo Heinonen UPM:ltä.

Tarran taustamateriaalia ja päällystämätöntä puuvapaata erikoispaperia valmistavan koneen vuosikapasiteetti on 360 000 tonnia ja se käynnistyy vuoden 2015 lopussa. Kaikkien näiden laatujen tulevaisuuden näkymät Aasiassa ovat hyvät.

Timo Heinonen, projektijohtaja, UPM, puh. +86 139 5243 2366
Antti Kaunonen,
johtaja, EMEA, Voith Paper, tel. +49 7321 37 6882

UPM Media Desk
Ma-pe klo 9.00-16.00
www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal

UPM Paper Asia
UPM Paper Asia valmistaa hienopapereita Aasian markkinoille sekä tarra- ja pakkauspapereita maailmanlaajuisille markkinoille. Sen asiakkaita ovat vähittäismyyjät, painotalot, kustantajat, jakelijat ja paperin jalostajat. UPM Paper Asia on kestävän kehityksen edelläkävijä ja sen suorituskykyiset tuotteet valmistetaan Kiinassa ja Suomessa. UPM Paper Asia työllistää noin 1700 ihmistä Kiinassa, Suomessa, Japanissa, Koreassa, Singaporessa ja Australiassa. Sen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. www.upmpaper.com

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 21 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

Voith Paper on johtava partneri ja edelläkävijä paperiteollisuuden toimittajana. Voith Paper on yksi Voithin divisioonista. Voith keskittyy energia-, öljy- ja kaasu- sekä liikenne- ja autoteollisuuksiin.  Voith on perustettu 1867.  Voithilla on yli 43,000 työntekijää. Liikevaihto on € 5.7 miljardia ja toimintaa noin 50 maassa ympäri maailmaa. Voith on tänään yksi Euroopan suurimmista perheyhtiöistä.