UPM osallistuu WWF:n Earth Hour 2014 -ilmastotapahtumaan lauantaina 29.3.2014

Lehdistötiedote 26.3.2014 10.00 EET

(UPM, Helsinki, 26.3.2014, klo 10.00) - UPM osallistuu WWF:n globaaliin Earth Hour 2014 -ilmastotapahtumaan sammuttamalla Helsingissä sijaitsevan toimitalonsa valot tunnin ajaksi lauantaina 29. maaliskuuta 2014 klo 20.30 alkaen.

WWF:n Earth Hour on muistutus energiankulutuksen vähentämisen ja uusiutuvien energialähteiden osuuden lisäämisen tärkeydestä. ”UPM:n Biofore-strategian ytimessä on vähentää jatkuvasti toimintojemme hiilijalanjälkeä ja parantaa energiatehokkuuttamme”, kertoo UPM:n ympäristö- ja vastuullisuusjohtaja Päivi Salpakivi-Salomaa. ”UPM käyttää energialähteitä monipuolisesi ja hyödyntää hiilidioksidineutraalia energiaa mahdollisimman paljon. Maailmanlaajuisesti, kaikista käyttämistämme polttoaineista 67 % on biomassapohjaisia, Suomessa osuus on jopa 84 %.

”Olemme parantaneet energiatehokkuuttamme monin keinoin. Investointien myötä onnistuimme välttämään pelkästään vuoden 2013 aikana hiilidioksidipäästöjä 32 000 tonnia, ja energian kulutuksemme väheni 138 000 MWh. Panostuksemme energia-auditointeihin, sisäisiin kampanjoihin sekä erilaiset innovaatiot näkyvät myös myönteisenä kehityksenä luvuissamme”, Salpakivi-Salomaa jatkaa. ”Lisäksi meidät on listattu lokakuussa 2013 jo viidennen kerran huippuyhtiöiden joukkoon Carbon Disclosure Project CDP Nordic 260 Climate Disclosure Leadership -indeksissä, joka seuraa, kuinka maailman johtavat pörssiyhtiöt vastaavat ilmastonmuutoshaasteisiin”, Salpakivi-Salomaa muistuttaa.

”Tämä on jo kuudes kerta, kun UPM on mukana Earth Hour -ilmastotapahtumassa, mutta ensimmäinen uudessa toimitalossamme. Sitoutumisemme kestävään kehitykseen näkyy selkeästi tässä talossa”, kertoo UPM:n kiinteistöjohtaja Kaj-Erik Lindberg. ”Biofore Talo on suunniteltu ja rakennettu kansainvälisten LEED-standardien mukaisesti ja tavoitteeksi on asetettu korkein mahdollinen luokka eli Leed Platina. Biofore Talo käyttää energiaa noin kolmanneksen vanhaa toimitaloa vähemmän”, Lindberg kertoo.

Earth Hour on WWF:n maailmalaajuinen tapahtuma, joka kokoaa vuosittain lähes kaksi miljardia ihmistä ympäri maailmaa sammuttamaan valonsa tunniksi ilmaston hyväksi. Tänä vuonna Earth Hour vietetään lauantaina 29.maaliskuuta klo 20.30-21.30 paikallista aikaa. wwf.fi/earthhour/

Päivi Salpakivi-Salomaa, ympäristö- ja vastuullisuusjohtaja, UPM, puh. 0204 15 0396.

UPM Media Desk
Ma-pe klo 9.00-16.00
www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal