UPM ulkoistaa toistuvia kirjanpidon liiketapahtumia Genpact Ltd:lle

Lehdistötiedote 31.10.2013 9.00 EET

(UPM, Helsinki 31. lokakuuta 2013 klo 9.00) – UPM ja Genpact Limited ovat solmineet viisivuotisen puitesopimuksen toistuvien kirjanpidon liiketapahtumien ulkoistuksesta.

Osana tätä sopimusta Genpact Ltd:n palvelukeskus Kolkatassa, Intiassa hoitaa UPM:n toistuvat liikekirjanpidon tapahtumat läheisessä yhteistyössä UPM:n omien taloushallinnon palvelukeskusten kanssa, jotka sijaitsevat Suomessa ja Kiinassa.

Genpact Limited on erikoistunut siirtämään ja hoitamaan taloushallinnon ja kirjanpidon prosesseja ja toimintoja maailmanlaajuisesti. Tällä ulkoistussopimuksella UPM optimoi ja yhdenmukaistaa toistuviin kirjanpidon liiketapahtumiin liittyvien tehtävien käsittelyä, ja hakee näin huomattavaa kustannus- ja toiminnallista tehokkuutta. Sopimuksen myötä Genpact tukee UPM:n tavoitteita lisätä taloushallinnon toimintojensa skaalautuvuutta ja joustavuutta sekä varmistaa, että UPM:llä on käytössään jatkossakin huippuosaamista ja parhaita käytäntöjä.

Lisätietoja antaa 31.10. klo 11.00 – 12.00
Johtaja Erkka Repo, UPM Business Control and Finance Operations, puh. 02041 50199.

UPM Media Desk
Ma–pe klo 9.00–16.00 EET
www.twitter.com/UPM_News

Ulkoistus on osa UPM:n 24.10. tekemää päätöstä uudelleen organisoida Taloushallinnon toimintojaan ja osana sitä ulkoistaa kolmannelle osapuolelle toistuvia kirjanpidon liiketapahtumia kesäkuun 2014 loppuun mennessä.

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. UPM palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti. Konsernin palveluksessa on noin 22 000 henkilöä ja sen vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

Genpact Limited on globaali toimija, joka keskittyy siirtämään ja hoitamaan kompleksisia, teollisuuskohtaisia taloushallinnon ja kirjanpidon prosesseja ja toimintoja. Lisätietoja: www.genpact.com tai seuraa yhtiötä Twitterissä, Facebookissa ja LinkedIn’ssä.