UPM on saanut päätökseen Aigrefeuillen jalostetehtaan myynnin Groupe FP Bois’lle

Sijoittajauutinen 2.10.2013 13.00 EEST

(UPM, Helsinki, 2.10.2013 klo 13:00) – UPM on saanut päätökseen Länsi-Ranskassa sijaitsevan Aigrefeuillen jatkojalosteliiketoiminnan myynnin Groupe FP Bois’lle. UPM ilmoitti viime heinäkuussa saaneensa Aigrefeuillen tehtaasta ehdollisen tarjouksen. Uuden omistajan palvelukseen siirtyy 38 työntekijää. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Groupe FP Bois jatkaa puunjalostusta Aigrefeuillen tehtaalla. Tehtaan vuosittainen tuotantokapasiteetti on 45 000 kuutiota höylättyä puutavaraa.

”Aigrefeuillen jalostetehtaan myynti avaa uusia mahdollisuuksia sekä tehtaalle että sen henkilöstölle. Uskomme, että uudella omistajalla on hyvät mahdollisuudet kehittää liiketoimintaa edelleen”, sanoo UPM:n sahaliiketoiminnan johtaja Anssi Klinga.

”Aigrefeuillen jalostetehdas täydentää hienosti Groupe FP Bois’n nykyistä toimintaa. Yritysoston tavoitteena on pitkälle jalostettujen puutuotteiden kehittäminen kasvavissa markkinasegmenteissä”, sanoo Groupe FP Bois’n johtaja Eric Plantier.

Aigrefeuillen jalostetehtaan myynti on jatkoa sahaliiketoiminnan strategian selkeyttämiselle, jonka UPM käynnisti keväällä 2012. UPM keskittyy sahatavaran tuotantoon paikkakunnilla, joiden läheisyydessä toimii yhtiön sellu- tai paperitehdas.

Anssi Klinga, Johtaja, UPM:n sahaliiketoiminta, puh. 050 466 1470

UPM, Media Desk
www.twitter.com/UPM_News

Aiheeseen liittyvät lehdistötiedotteet:
18.7.2013, UPM on saanut ehdollisen tarjouksen Aigrefeuillen jatkojalostustehtaasta ja jatkaa Docellesin tehtaan myyntiprosessia
17.1.2013, UPM käynnistää Aigrefeuillen jalostetehtaan myyntiprosessin

Groupe FP Bois on vuonna 1953 perustettu puunjalostusyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Lounais-Ranskan Mimizanissa. Yritys työllistää 200 henkilöä ja sen liikevaihto on tänä vuonna noin 25 miljoonaa euroa. FP Bois’n tuotteet tunnetaan Verniland-tuotemerkistä. www.fpbois.com

UPM Timber valmistaa korkealuokkaista mänty- ja kuusisahatavaraa rakennus- ja puusepänteollisuuteen. Sahojen vuosittainen tuotantokapasiteetti on 1,8 miljoonaa m3 sahatavaraa. UPM:n sahat sijaitsevat Suomessa ja Itävallassa. UPM:n sahat Suomessa sijaitsevat Lappeenrannassa (Kaukas), Pietarsaaressa (Alholma), Korkeakoskella ja Porissa (Seikku). www.upmtimber.fi

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit (voimassa 31.10.2013 asti). UPM:n palveluksessa on noin 22 000 henkilöä. Yhtiöllä on toimintaa 67:ssä ja tuotantolaitoksia 17 maassa. Vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi