UPM osallistuu PVO:n suunnittelemaan Olkiluoto 3 -yksikön osakeantiin 119 miljoonalla eurolla

Sijoittajauutinen 12.6.2013 13.16 EEST

(UPM, Helsinki, 12.6.2013 klo 13.15) - UPM on päättänyt osallistua Pohjolan Voima Oy:n (PVO) suunnittelemaan Olkiluoto 3 -yksikön osakeantiin 119 miljoonan euron osuudella.

PVO ilmoitti UPM:lle 1. maaliskuuta 2013 suunnittelevansa Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) hallituksen ehdottaman osakaslainan rahoittamiseksi enintään 230 miljoonan euron osakeantia PVO:n osakkaille. Anti toteutettaisiin B2 -osakesarjalla tulevien vuosien aikana rahoitustarpeen mukaan.

TVO:n ja PVO:n osakkaat ovat päättäneet asiasta kummankin yhtiön yhtiökokouksissa kuluvan vuoden toisella neljänneksellä.

Osakeannin jälkeen UPM:llä on 44,68 %:n osuus osakkuusyhtiö PVO:sta. PVO on 58,47 %:n osuudellaan enemmistöosakas ydinvoimatuottaja TVO:ssa. UPM:n omistusosuus PVO:n B2-osakesarjasta kasvaa vastaavasti 51,25 %:iin.

UPM Media Desk
puh. 040 588 3284 (klo 9-16)
www.upm.fi
www.twitter.com/UPM_News