PVO suunnittelee Olkiluoto 3 -yksikköön liittyvää osakeantia, UPM:n osuus EUR 115 miljoonaa

Sijoittajauutinen 1.3.2013 13.00 EET

(UPM, Helsinki, 1.3.2013 klo 13.00 ) - Pohjolan Voima Oy (PVO) on ilmoittanut UPM:lle suunnittelevansa Teollisuuden Voima Oy:n (TVO) hallituksen ehdottaman osakaslainan rahoittamiseksi enintään 230 miljoonan osakeantia PVO:n osakkaille. UPM:n osuudeksi annista arvioidaan EUR 115 miljoonaa, joka vastaa UPM:n omistusosuutta. Anti toteutettaisiin B2 – osakesarjalla tulevien vuosien aikana rahoitustarpeen mukaan.

TVO:n ja PVO:n on osakkaat päättävät asiasta kummankin yhtiön yhtiökokouksissa kuluvan vuoden toisella neljänneksellä. UPM päättää mahdollisesta osallistumisestaan aikanaan.

UPM on 44,0 %:n osuudella mukana osakkuusyhtiö PVO:ssa. PVO on 58,39 %:n osuudellaan enemmistöosakas ydinvoimatuottaja TVO:ssa. UPM omistaa 50 % PVO:n B2-osakesarjasta.

UPM-Kymmene Oyj
Pirkko Harrela

UPM, Viestintä
Media Desk, puh. 040 588 3284