UPM peruuttaa Suomen koivuvaneritehtaille ennakoidut lomautukset

Lehdistötiedote 18.2.2013 10.30 EET

(UPM, Helsinki, 18.2.2013 klo 10.30) - UPM Vaneriliiketoiminta peruuttaa Suomen koivuvaneritehtaille vuoden alkupuolelle ennakoidut lomautukset. Joensuun, Jyväskylän ja Savonlinnan vaneritehtailla oli päätetty vuoden 2012 lopulla käytyjen yhteistoimintaneuvotteluiden pohjalta enintään 90 päivää kestävistä lomautuksista. Varautuminen lomautuksiin perustui heikkoon tilauskantaan ja haastavaan puutilanteeseen.

”Koivuvanerin markkinatilanne ja raaka-aineen saatavuus ovat parantuneet vuoden vaihteen jälkeen siinä määrin, ettei lomautuksia ole tarvinnut toteuttaa millään tehtaalla. Lomautustarvetta ei ole myöskään kevään aikana, joten lomautukset perutaan kokonaisuudessaan”, toteaa UPM Vaneriliiketoiminnan johtaja Kim Poulsen.

Havuvanerin osalta markkinatilanne on jatkunut haastavana, minkä vuoksi Pelloksen tehtaiden lomautuspäätökset säilyvät voimassa toistaiseksi.

UPM Media Desk
tel. +358 40 588 3284
www.twitter.com/UPM_News

UPM Vaneriliiketoiminta tarjoaa korkealaatuisia WISA®-vanereita ja -viiluja pääasiassa rakentamiseen ja kuljetusvälineteollisuuteen sekä UPM Grada® lämpömuovattavaa puulevyä huonekaluihin ja valmistavaan teollisuuteen. UPM:n vaneriliiketoiminnan liikevaihto oli noin 387 miljoonaa euroa vuonna 2012 ja sen palveluksessa on noin 2 500 henkilöä, joista