Marko Koskela nimitetty UPM:n uudeksi energiajohtajaksi

Lehdistötiedote 16.1.2013 15.30 EET

(UPM, Helsinki, 16.1.2013 klo 15:30) – Marko Koskela on nimitetty UPM:n Energialiiketoimintajohtajaksi 1.2.2013 alkaen. Marko siirtyy uuteen tehtäväänsä Energia- ja sellu -liiketoimintaryhmän business controlling -johtajan paikalta.

Nykyinen Energialiiketoimintajohtaja Anja Silvennoinen jättää UPM:n omasta aloitteestaan yhdeksän vuoden työrupeaman jälkeen. Hän jatkaa UPM:ssä vielä muutaman kuukauden ajan Marko Koskelan tukena ennen siirtymistään uusiin haasteisiin. ”Haluan kiittää Anjaa erittäin hyvästä työstä Energialiiketoiminnan rakentamiseksi nykyiseen tuloskuntoon”, sanoo Energia ja sellu -liiketoimintaryhmän johtaja Heikki Vappula.

UPM Media Desk, puh. 040 588 3284
communications@upm.com
www.upm.fi
www.twitter.com/UPM_News

UPM Energialiiketoiminta jatkaa kasvuaan vähäpäästöisillä energiamarkkinoilla. Energialiiketoiminnan kasvulle on vankka perusta: vahva markkina-asiantuntijuus ja vakuuttava osaaminen monipuolisen uusiutuvan energian tuotannossa. Meillä on noin 70 energia-alan ammattilaista ja toimimme pohjoismaisilla ja Keski-Euroopan energiamarkkinoilla. Yhtiön monipuolinen ja kustannustehokas sähköntuotanto muodostuu vesivoimasta, ydinvoimasta, lauhteesta, tuulivoimasta ja metsäbiomassapohjaisesta sähkön ja lämmön yhteistuotannosta.

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit. UPM:n palveluksessa on noin 23 000 henkilöä ja yhtiöllä on tuotantolaitoksia 17 maassa. Vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi