Sijoittajauutinen 14.8.2012 9.00 EEST

(UPM, Helsinki, 14.8.2012 klo 9.00) – UPM on saanut päätökseen Albbruckin paperitehtaan myynnin saksalaiselle Karl Groupille. UPM lopetti graafisten papereiden tuotannon Baden-Württembergissä Saksassa sijaitsevalla tehtaalla tammikuussa 2012.

Karl Groupilla on laaja kokemus teollisuuslaitosten uudelleenkäytöstä. Yhtiö suunnittelee entisen paperitehtaan tilojen uudelleenkäyttöä yhteistyössä paikallisten viranomaisten kanssa ja tavoitteena on käynnistää uutta liiketoimintaa 3-5 vuoden kuluessa.

”Halusimme löytää tehdasalueelle uusia kehitysideoita ja liiketoimintamahdollisuuksia”, toteaa UPM:ää neuvotteluissa edustanut Hartmut Würster. ”Tehtaan myynti Karl Groupille avaa uusia taloudellisia mahdollisuuksia koko alueelle.”

Yli 200 tehtaan entistä työntekijää on jo löytänyt uuden työn UPM:n tukeman muutosohjelman avulla.

Hartmut Wurster, johtaja, UPM, puh: +49 821 3109 264

Tiedoksi toimituksille:

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit. UPM:n palveluksessa on noin 24 000 henkilöä ja yhtiöllä on tuotantolaitoksia 16 maassa. Vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

UPM:n Paperiliiketoiminta
UPM:llä on 22 uudenaikaista paperitehdasta Suomessa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Itävallassa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Monet tehtaista toimivat paperinvalmistuksen ohella merkittävinä kierrätyskeskuksina ja bioenergian tuottajina. UPM Paperi työllistää lähes 13 000 henkilöä. Sen liikevaihto vuonna 2011 oli 7,2 miljardia euroa. Lisätietoja osoitteessa www.upmpaper.com

UPM Media Desk, puh. 040 588 3284
www.upm.fi