UPM:lle platinaa ja erinomaiset pisteet EcoVadiksen vastuullisuusarvioinnissa

Lehdistötiedote 4.8.2023 10.00 EEST

Kansainvälisten yritysten vastuullisuutta arvioiva EcoVadis nimesi UPM:n korkeimmalle mahdolliselle platinum-tasolle neljässä kategoriassa: ympäristövastuu, työelämän käytännöt ja ihmisoikeudet, toiminnan eettisyys sekä kestävän kehityksen mukainen hankintaketju. Platinum-tasolle ylsi vain yksi prosentti yli 100 000 arvioidusta globaalista yrityksestä. 87 pisteellä sadasta yhtiö oli yksi parhaista alansa toimijoista.

”Viime vuoteen verrattuna paransimme eniten ilmastoasioissa. Olemme erityisen ylpeitä siitä, että ilmastonmuutosta hidastavat toimemme ja siihen liittyvä johtaminen sekä tieteen vahvistamat, kunnianhimoiset päästövähennystavoitteemme nostivat meidät parhaaseen mahdolliseen Leader-luokkaan. Platinum-taso kertoo toimistamme vastuullisuuden edistämiseksi koko toimitusketjussa ja antaa tunnustusta työllemme, jolla luodaan fossiilisista raaka-aineista riippumatonta tulevaisuutta”, UPM:n vastuullisuusjohtaja Sami Lundgren kertoo

EcoVadis arvioi globaalisti toimivia yrityksiä yli 200 ostokategoriassa yli 175 maassa. Arviointi perustuu kattavaan selvitykseen yrityksen vastuullisuustoimista sekä mediasta ja muista julkisista lähteistä hankittuun varmennettuun tietoon. Lisää tuloksista täällä: www.ecovadis.com (EN).

Vastuullisuusjohtaja Sami Lundgren, UPM, puh. 040 580 0910

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 200 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 11,7 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi