UPM on myynyt kaikki liiketoimintonsa Venäjällä Gungnir Wooden Products Tradingille

Sijoittajauutinen 3.4.2023 9.00 EEST

UPM on saattanut päätökseen vetäytymisensä Venäjältä myymällä kaikki Venäjän liiketoimintonsa, mukaan lukien Chudovon vaneritehtaan, Gungnir Wooden Products Tradingille. Osapuolet ovat sopineet, ettei kaupan yksityiskohtia julkaista.

Venäjän aloitettua hyökkäyssodan Ukrainassa UPM ilmoitti maaliskuussa 2022 keskeyttävänsä liiketoimintansa Venäjällä, mukaan lukien toimitukset, puunhankinnan sekä Chudovon vaneritehtaan toiminnan.

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 200 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 11,7 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils