Sovintoesitys UPM:n selluliiketoiminnan työehtosopimusneuvotteluissa

Sijoittajauutinen 22.3.2022 16.35 EET

Sovittelija Leo Suomaa on antanut sovintoesityksen UPM:n selluliiketoiminnan ja Paperiliiton välisissä työehtosopimusneuvotteluissa. Sovittelija on pyytänyt osapuolia vastaamaan sovintoesitykseen 14. huhtikuuta 2022 klo 10.00 mennessä.

Sovittelut UPM:n muiden liiketoiminta-alueiden ja Paperiliiton kanssa jatkuvat harkinta-ajan kestäessä. Paperiliitto on myös ilmoittanut, että se hyväksyy nyt rinnakkaiset neuvottelut. Aiemmin se on edellyttänyt, että neuvottelut käydään yksi liiketoiminta kerrallaan.

”Olen tyytyväinen, että neuvotteluissa on päästy vaiheeseen, jossa sovittelija on nähnyt sovintoesityksen antamisen mahdolliseksi. Olen toiveikas sopimuksen syntymisen suhteen ja toivon, että pääsemme käynnistämään tehtaat mahdollisimman pian”, sanoo UPM Pulp Suomen tuotantojohtaja Juha Kääriäinen, joka on toiminut UPM selluliiketoiminnan pääneuvottelijana.

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 9,8 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils