UPM laajentaa Jämsänkosken paperitehtaan tuotevalikoimaa

Lehdistötiedote 12.11.2020 18.00 EET

UPM:n Jämsänkosken paperitehtaan paperikone 6:lla tehdyt sanomalehtipaperin koeajot sekä painolaitoksissa tehdyt testiajot ovat onnistuneet hyvin. Jatkossa Jämsänkosken päällystämättömien mekaanisten papereiden tuotevalikoima laajennetaan kattamaan myös sanomalehtipaperilajit.

“Henkilöstömme on viime viikkojen aikana tehnyt paljon kehitystyötä tuotevalikoiman laajennuksen eteen. Olemme kehittäneet korkealaatuisia coldset-paperilajeja erityisesti kotimaisille sanomalehtipaperiasiakkaille ja asiakkaiden palaute painokokeista on ollut erittäin hyvää. Jämsänkosken tehtaan paperikone 6:n laajennetun tuotevalikoiman ansiosta UPM voi toimittaa sanomalehtipaperia keskeytyksettä Suomen markkinoille. Tällä varmistamme Jämsänkosken tehtaan joustavan ja kilpailukykyisen toiminnan”, sanoo tehtaanjohtaja Antti Hermonen.

Jämsänkosken tehtaalla voidaan nyt valmistaa kaikkia SC- ja sanomalehtipaperilajeja. Tehdas keskittyy palvelemaan asiakkaita Suomessa ja Pohjoismaissa ja tarjoaa korkealaatuisia tuotteita sanoma- ja aikakauslehtiin sekä mainosliitteisiin.

”Tämän kehityksen ansiosta UPM Communications Papers pystyy vastaamaan nopeasti paperimarkkinoiden muuttuviin tarpeisiin ja tarjoamaan kattavaa, nopeaa ja luotettavaa paikallista palvelua. Olemme vahvasti sitoutuneita graafisten papereiden valmistukseen ja asiakkaidemme palvelemiseen”, sanoo Peter Tietz, Sales Director, News & Retail, Nordic and Overseas.

Projekti toteutettiin turvallisesti ja tehokkaasti Covid-19:ään liittyvistä rajoituksista huolimatta yhteistyössä asiakkaiden kanssa lokakuun aikana.

Lisätietoja antavat:
Antti Hermonen, tehtaanjohtaja, UPM Jämsänkoski, 0400 280 839, antti.hermonen@upm.com

UPM Communication Papers
UPM Communication Papers on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n erinomaisesti toimivat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Communication Papersin pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 7 700 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

Seuraa UPM Communication Papersia | LinkedIn

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin
18 700 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,2 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils