UPM vahvistaa työmarkkinaosaamistaan

Lehdistötiedote 21.10.2020 11.00 EEST

(UPM, Helsinki, 21.10.2020 klo 11:00 EET) UPM:n perustaa uuden työmarkkinatiimin, joka aloittaa työnsä joulukuun alussa. Päätöksen taustalla on Metsäteollisuus ry:n ilmoitus siitä, että se lopettaa työmarkkinatoimintansa tämän työehtosopimuskauden päättyessä. Yhtiön omaa työmarkkina- ja sopimusosaamista halutaan vahvistaa.

OTK Jyrki Hollmén on nimitetty UPM:n työmarkkinajohtajaksi 1. joulukuuta 2020 alkaen. Hän raportoi henkilöstöjohtaja Riitta Savonlahdelle ja on UPM:n HR:n johtoryhmän jäsen. Jyrki toimii tällä hetkellä työmarkkinajohtajana Metsäteollisuus ry:ssä.

OTK, varatuomari Mikko Lehtonen on nimitetty työmarkkinajuristiksi 16. marraskuuta 2020 alkaen ja raportoi Jyrki Hollménille. Mikko toimii tällä hetkellä työmarkkinapäällikkönä Metsäteollisuus ry:ssä.

Molempien toimipaikka on UPM:n Biofore-talossa Helsingissä.

Kuvakori median käyttöön löytyy täältä.

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 700 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,2 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils