UPM:n yt-neuvottelut Suomessa ovat päättyneet

Lehdistötiedote 8.6.2021 12.30 EEST

UPM on saanut päätökseen huhtikuussa käynnistyneet globaalien funktioiden toiminnan tehostamiseen tähdänneet yhteistoimintaneuvottelut Suomessa. UPM järjestää uudelleen ja virtaviivaistaa funktioiden toimintoja, minkä vuoksi Suomessa päättyy yhteensä 28 työsuhdetta. Saksassa ja Itävallassa yhteistoimintaprosessi jatkuu edelleen.

UPM tarjoaa tukea niille, joita henkilöstövähennykset koskettavat. Muutosturva kattaa uudelleentyöllistymiseen tähtääviä palveluita ja koulutusta.

Vuonna 2020 yhtiö teki useita toimenpiteitä kiinteiden ja muuttuvien kustannusten alentamiseksi eri liiketoiminnoissa ja funktioissa. Aiemmin tänä vuonna yhtiö sai päätökseen yhteistoimintaneuvottelut UPM Timberissä tavoitteena kannattavuuden parantaminen ja kilpailukyvyn vahvistaminen.

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 18 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 8,6 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils