EU-ympäristömerkki myönnetty kaikille UPM:n graafisille papereille

Lehdistötiedote 31.7.2017 15.00 EEST

(UPM, Helsinki, 31.7.2017 klo 14.00 EET) - UPM Paper ENA on saavuttanut uuden merkkipaalun kestävässä kehityksessä - nyt jokainen yhtiön tehtaista valmistaa EU-ympäristömerkittyä paperia. UPM Hürthin paperitehtaan valmistamille papereille myönnettiin EU-ympäristömerkki 5. kesäkuuta. Tehdas onnistui alentamaan päästöjä vaaditulle tasolle lisäämällä uusiutuvan energian käyttöä.

"Olemme ylpeitä siitä, että voimme valmistaa EU-ympäristömerkittyjä tuotteita kaikilla tehtaillamme", toteaa Päivi Rissanen, UPM Paper ENAn vastuullisuusjohtaja. "EU-ympäristömerkin vaatimukset kattavat kaikki olennaiset ympäristönäkökulmat, ja merkki on erinomainen osoitus kestävän kehityksen mukaisesta toiminnasta."

EU-ympäristömerkki on markkinoiden laajin ympäristömerkki, sillä se ottaa huomioon tuotteen koko elinkaaren. EU-ympäristömerkittyjen paperituotteiden käyttäminen on UPM:n asiakkaille luotettava tapa osoittaa panostuksensa kestävään kehitykseen. UPM:llä on jo ennestään ollut markkinoiden laajin valikoima EU-ympäristömerkittyjä graafisia papereita, ja uusi lisäys vankistaa edelleen yhtiön asemaa ympäristöjohtajana. UPM Paper ENAn valikoimista löytyy nyt yli 200 EU-ympäristömerkittyä tuotetta.

Kaikki UPM:n papereille myönnetyt ympäristö- ja sosiaalisen vastuun tunnustukset, mukaan lukien tehdaskohtaiset EU-ympäristömerkit, ovat nähtävissä UPM:n Certificate Finder -palvelussa.

Päivi Rissanen, vastuullisuusjohtaja, UPM Paper ENA, paivi.rissanen@upm.com

UPM Paper ENA (Eurooppa ja Pohjois-Amerikka) on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n erinomaisesti toimivat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Paper ENA:n pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

Seuraa UPM Paper ENAa Twitterissä

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi