Tuotanto päättynyt Madisonin paperitehtaalla USA:ssa

Sijoittajauutinen 25.5.2016 10.30 EEST

(UPM, Helsinki, 25.5.2016 klo 9:30 EET) - Madisonin paperitehtaan tuotanto on päättynyt suunnitelman mukaisesti 21. toukokuuta. UPM ilmoitti tehtaan sulkemisesta maaliskuun puolivälissä.

Tehtaan sulkemisen myötä UPM on vähentänyt päällystämättömän aikakauslehtipaperin kapasiteettiaan USA:ssa 195 000 tonnilla.

Lisätietoja antavat:
Ruud Van den Berg, johtaja, UPM Paper ENA, puh. +49 151 1215 8310.

Aiempi lehdistötiedote:
UPM sulkee Madisonin tehtaan USA:ssa ja myy tehtaan yhteydessä olevat vesivoimalaitokset

Madison Paper Industries
Madison Paper Industries on UPM:n ja Northern SC Paper Corp:n, New York Timesin tytäryhtiön, omistama yhteisyritys. Tehtaan yhden paperikoneen vuosittainen tuotantokapasiteetti on noin 195 000 tonnia päällystämätöntä aikakauslehtipaperia (SC) ja se työllistää yli 200 henkilöä. Madison Paper sijaitsee Mainen osavaltiossa, Yhdysvalloissa. Yhteisyrityksen omistuksessa on kaksi vesivoimalaa.

UPM Paper ENA (Eurooppa ja Pohjois-Amerikka) on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, joka palvelee Magazine Publishing & Advertising, Merchants, Home & Office ja Newspaper Publishing -asiakkaita. UPM on kestävän kehityksen edelläkävijä, joka valmistaa erilaisiin loppukäyttöihin sopivia papereita Suomessa, Saksassa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Itävallassa ja USA:ssa. UPM Paperi ENA:n pääkonttori on Saksassa ja liiketoiminta-alue työllistää noin 9 500 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

Seuraa UPM:n paperiliiketoimintoja Twitterissä

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi

Seuraa UPM:ää: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram