UPM paperialan EMGE 2013 -konferenssin pääsponsori

Lehdistötiedote 16.9.2013 15.30 EEST

(UPM, Helsinki, 16.9.2013 klo 15.30) - UPM sponsoroi toimistopaperin ja digitaalisen painopaperin alan huipputapahtumaa, joka järjestetään Amsterdamissa 10.–11. lokakuuta. EMGE Office and Digital Printing papers -konferenssi on kyseisten markkinasegmenttien ainoa kansainvälinen konferenssi, jonne saapuu vuosittain asiantuntijaluennoitsijoita ja korkean tason edustajia koko alalta. Mukana on esimerkiksi paperinvalmistajia ja -myyjiä, toimistopaperien ja tarvikkeiden jakeluyrityksiä, painokonevalmistajia sekä alan konsultteja ja analyytikoita.

UPM Paperi aktiivisesti mukana

UPM toimittaa paperin, jolle konferenssimateriaalit painetaan. Konferenssikäyttöön valittiin UPM DIGI Finesse premium silk -paperi, koska se sopii erinomaisesti tapahtuman teemaan.

Thomas Ehrnrooth, UPM Paperin markkinointi- ja viestintäjohtaja, on EMGE-konferenssin avajaistapahtuman pääpuhuja. Puheessaan "Setting the stage: the future of Paper" Ehrnrooth valottaa digitaalisten painospaperien keskeisiä haasteita tämän päivän paperiteollisuudessa.

UPM Paperin toisena puhujana toimii myynti- ja jakelujohtaja Marcus Kuhr, joka kertoo markkinasektorien tulevaisuudennäkymistä otsikolla "Market trends in Office and Digital Printing papers". Hän osallistuu myös keskustelutilaisuuksiin, joita johtaa EMGE & Co -konsulttiyrityksen johtaja Martin Glass.

Konferenssi tarjoaa osallistujille arvokasta tietoa alasta ja ainutlaatuisen mahdollisuuden verkostua markkinajohtajien, asiakkaiden ja toimittajien kanssa maailmanlaajuisesti.

UPM tuo markkinointimateriaalinsa näkyvästi esille konferenssissa ja rohkaisee osallistujia aktiiviseen keskusteluun yhtiön puhujien ja myyntiedustajien kanssa.

Joustavuus ja laatu UPM Paperin tukena digitaalisilla markkinoilla

UPM NorService Saksan Dörpenissä on hankkinut SHM Digicut -arkkileikkurin pystyäkseen paremmin vastaamaan digitaalisen painopaperialan kovenevaan kilpailuun. Uuden laitteen avulla UPM pystyy vastaamaan kysyntään, parantamaan laatuaan ja nopeuttamaan toimitusaikojaan.

"Olen varma, että kysyntää riittää suurillakin markkinoilla niille yrityksille, jotka pystyvät toimimaan nopeasti ja joustavasti ja tarjoamaan lisäarvoa asiakkaille. Digitaalisten painotuotteiden osuus kasvaa koko ajan, mikä tarkoittaa myös erilaisten arkkikokojen menekin kasvua", kertoo UPM NorServicen johtaja Herbert Hennig. UPM NorService toimii UPM:n jalostuskeskuksena digitaalisen painatuksen markkinoilla, joille UPM tähtää UPM DIGI -papereillaan kuten UPM DIGI Finesse ja UPM DIGI Color laser.

Aiheeseen liittyviä kuvia voi ladata osoitteesta http://pet.upm.com/?cart=6913-ccllgmdlbb&l=EN

Marcus Kuhr, myynti- ja jakelujohtaja, UPM Paperi, puh. +49 496 3401 1315
Herbert Hennig, johtaja, UPM NorService, puh. +49 160 9065 0252

UPM, Media Desk
Ma–pe 9–16
Puh. +358 40  588 3284
www.twitter.com/UPM_News

Aiheeseen liittyvä linkki: Konferenssin ohjelma

UPM Paperi
UPM:llä on 21 uudenaikaista paperitehdasta Suomessa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Itävallassa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Maailman johtavana painopaperivalmistajana UPM tarjoaa asiakkailleen uusiutuvasta materiaalista valmistettuja huipputehokkaita tuotteita. UPM Paperi tuottaa enemmän lisäarvoa tehokkaiden käytäntöjensä ja toimintansa jatkuvan kehittämisen kautta. UPM Paperin liikevaihto vuonna 2012 oli 7,2 miljardia euroa ja se työllistää noin 12 600 henkilöä. Lisätietoja osoitteessa www.upmpaper.com.

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit. UPM:n palveluksessa on noin 22 000 henkilöä. Yhtiöllä on toimintaa 67:ssä ja tuotantolaitoksia 17 maassa. Vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä.  UPM – The Biofore Company – www.upm.fi