UPM.FI

UPM myy sulkemansa Albbruckin paperitehtaan saksalaiselle Karl Unternehmensgruppelle

Sijoittajauutiset 25.5.2012 19.30 EET

(UPM, Helsinki, 25.5.2012) – UPM ja saksalainen Karl Unternehmensgruppe ovat päässeet sopimukseen UPM:n Albbruckin tehtaan myynnistä. Kauppa pyritään saamaan päätökseen elokuun alkuun mennessä. Sopimuksen osapuolet ovat sopineet, ettei kaupan arvoa  julkisteta .

UPM sulki kannattamattoman Albbruckin paperitehtaan Baden-Württembergissä, Saksassa tammikuussa 2012 ja lopetti pysyvästi graafisten papereiden tuotannon tehtaalla. Siitä lähtien UPM on osallistunut aktiivisesti Albbruckin tehtaan mahdollisesta tulevasta käytöstä käytyihin keskusteluihin.

“Keskusteluiden tavoitteena oli löytää kehitysideoita ja liiketoimintamahdollisuuksia tehdasalueelle. Tämä on nyt mahdollista, kun myymme tehtaan Karl Unternehmensgruppelle“, kertoo johtaja Hartmut Wurster, ja jatkaa: “Olemme iloisia löydettyämme vakaan kumppanin, jolla on jo ennestään kokemusta teollisten yritysten uudelleenkäytöstä. Tämä tarjoaa uusia mahdollisuuksia koko alueen taloudelle”, Wurster sanoo.

Lisätietoja antaa:
Hartmut Wurster , johtaja, UPM, puh. +49 821 3109 264

Tiedoksi toimituksille:
UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit. UPM:n palveluksessa on noin 24 000 henkilöä, ja yhtiöllä on tuotantolaitoksia 16 maassa. Vuosittainen liikevaihto on yli 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

UPM Paperi
UPM:llä on 23 uudenaikaista paperitehdasta Suomessa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Itävallassa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Monet tehtaista toimivat paperinvalmistuksen ohella merkittävinä kierrätyskeskuksina ja bioenergian tuottajina. UPM Paperi työllistää lähes 14 000 henkilöä. Paperin liikevaihto vuonna 2011 oli 7,2 miljardia euroa. Lisätietoja osoitteessa www.upmpaper.com